vineri, 24 august 2012

UNDE DAI SI UNDE CRAPA


 Azi am vizitat citeva  magazine de la APACA. Cine le-a mai frecventat de-a lungul timpului  stie ca acolo gasesti marfa de calitate dar si preturi...pe masura. Pe alocuri, reduceri timide de preturi. Si …destula lume care cumpara de la costume elegante de ocazie, pina la paltonase din sezonul trecut.  
Asa s-a facut ca in magazinasul in care eu asteptam un retus la o rochita proaspat cumparata, a intrat un tinar cu mamica dupa el. Baiatul, cu virsta incerta intre 17 si 21 de ani, in bermude gen camuflaj, cu incaltari sport, un tricou negru si ochelari de vedere. Blondut, tuns “regulamentar”, fata de “ preppie” ( cine a citit Love Story stie ce zic). Pierdut in spatiu printre  umerasele cu sacouri si paltoane, dar resemnat. Clar era adus cu forta de mama lui .Vinzatoarea de o parte, mama (o femeie cocheta si respectabila) pe de cealalta parte si el la mijloc, probind stingaci si pus in fata luarii unei decizii absurde din punctul lui de vedere: care palton sa-l cumpere, cel lung sau cel scurt?  Dezbaterea se tinea, evident, intre cele doua femei: -  Doamna,  e  lina de cea mai buna calitate. –Da, se vede. –Ambele sunt confectionate la noi la Baia Mare, fostul Mondial, ca doar toata lumea stie.- Zau? Pai sigur ca e calitate, atunci. Dar paltonasul scurt nu imi place pentru ca are un cordon la spate. Ce e tiriplicul asta? Si mai este si gri. - Doamna, cordonul se poate da jos.Cit despre culoare…ce culoare v-ar conveni? – Negru, cum e  cel lung, Ia mai pune-l odata pe tine, dragule…..Vedeti, are alta linie si il prinde si mai bine.  Dvs. ce ziceti? –Doamna, mie imi place mai mult cu cel scurt. Paltoanele lungi avantajaza persoanele inalte si slabe. Adica mai inalte decit el. – Mie imi place cel lung pentru ca e mai elegant.- Doamna, eu va asigur  ca si cel scurt e elegant pentru ca, vedeti, are nasturii  mascati de croiala. – E cam sifonat....- Nu-i problema, il calcam aici, acum , pe loc.- Si ca pret? – Cel lung 499, cel scurt 390. Baiatul asista coplesit  si  incurcat la tot schimbul de argumente din jurul sau. Poate se gindea la ce film o sa vizioneze pe net dupa ce o scapa din cosmarul asta, cind, vinzatoarea zise: - Doamna, hai sa-l intrebam si pe el sa vedem lui ce-I place si in care se simte mai bine. – Da, sigur, ia spune, dragul mamei, care iti place cel mai mult? Baiatul imbujorat dintr-o data, zise timid: -Mie imi place tot cel lung. – Bravo, mama, uite ca de data asta ne-am potrivit la gusturi. Il luam pe asta. Celalalt te cam tinea la umeri, nu? Eu asa am vazut.- Nu, raspunse baiatul, era ok, dar asta imi place ca are buzunarele mai mari inauntru, pot sa-mi bag si eu tot felul de chestii cind ies p-afara….(!!!!)
Morala acestei povestiri nu sta in aceea ca eu am gasit foarte amuzanta intimplarea, ci in faptul ca nu stiam cum sa va anunt ca mi-am luat o rochie noua. Nici pe voi si nici pe sot (care cel mai fidel cititor al meu).  Acuma sper ca ati inteles si titlul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu