miercuri, 10 octombrie 2012

Ce am facut eu astazi...


Azi am schimbat bateriile la mouse si sunt foarte  mindra de ce am facut. Iar asta, pentru ca ieri am fost la Lidl.
Daca v-ati intrebat care e  ca legatura intre cele doua situatii si v-ati raspuns ca  am cumparat baterii, ati luat teapa! Bateriile le aveam –e adevarat tot de la Lidl, ca acolo sunt bune si ieftine- dar le aveam mai demult.
Daca ati strimbat din nas la modul: “iete si la asta: schimba niste baterii la mouse si se lauda la toata lumea ca e mindra de ea, vai mama ei!”, iar ati luat teapa, ca nu de asta sunt mindra!
In fine, ca sa n-o mai lungesc:
De cite ori ma duc la Lidl, mai exact de cite ori plec de la Lidl, trec pe linga o cutie pe care scrie: “Va rugam puneti bateriile uzate AICI”. Si mereu zic in sinea mea: “iar am uitat sa nu mai arunc la gunoi  bateriile uzate si sa le aduc aici”

Bateriile uzate sunt foarte nocive din cauza metalelor grele pe care le contin (mercur, nichel, cadmiu, litiu), care se scurg in sol, ajungand  in pinza freatica si distrugand vegetatia din zona. Aceleasi metale sunt nocive si pentru sanatatea noastra, provocand pierderi de memorie , alergii, boli de inima sau cancer.

Abandonarea bateriilor POATE lua dimensiuni criminale din cauza toxicitatii mari!

Daca eu nu le reciclez, tu nu le reciclezi, el, ea, ei continua sa le arunce nepasatori in cosul de gunoi ca sa urmeze calea gunoiului menajer (care e biodegradabil) atunci, da, devine posibila afirmatia de mai sus.
Si uite ce am calculat: am 3 telecomenzi x 2 baterii; 2 mouse-uri x 2 baterii; 2 aparate de odorizat camera x 2 baterii, plus 2 ceasuri de perete a cit o baterie. Mai am si 2 lanterne a cite 4 baterii. In total: 24 de baterii. E drept ca le schimb pe rind, dar, ce conteaza? Nu le mai arunc la cos, ci le depozitez intr-o punguta pe care am scris BATERII UZATE, pina la primul drum la Lidl. Sau la Media Galaxy. Sau la Mega Image, ca si acolo am vazut.
Si ca sa am o satisfactie si mai mare cind o sa revars punguta cu baterii in recipientul de colectare, am sa le iau si pe ale lui mamaie care, oricum, ma roaga tot pe mine sa I le schimb. Ca au si ei o gramada de device-uri pe baterii...
Asa ca…vedeti ce treaba buna am facut azi?

Nu uitati: Bateriile uzate nu fac greierii sa cinte, ci ii omoara!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu